ŠIOS VASAROS KELIONIŲ TENDENCIJŲ TOP 5

Keltai Stena Line istorija Švedija | Komentarų nėra

Šią vasarą Skandinavija buvo ryški šalis, mėgstamiausia tarp keliautojų. Dauguma keliaujančių su mumis nurodė, jog „kasmetines atostogas“ ketina praleisti vienoje iš šiaurinių šalių. Pastebėjome ir kitas kelionių tendencijas: apgyvendinimo vietų, neteikiančių maitinimo ir kitų aptarnavimo paslaugų ir esančių  atokiau nuo gerai žinomų maršrutų, paklausa, mobiliųjų telefonų kaip kelionių gidų naudojimas,  robotų, teikiančių tikslinę informaciją apie keliones, poreikis.

Kasmet su mumis keliauja daugiau nei 7 milijonai žmonių iš visos Europos. Čia, remiantis keliautojų pasirinkimų analize, pateiktos penkios populiariausios šios vasaros kelionių tendencijos:

  1. Skandinavija – karštesnė nei bet kada!
  2. Sezono įkarščio metu kelionių daug, tačiau daugėja kelionių ir ne piko metu.
  3. Kelionės mažiau žinomais maršrutais.
  4. „Galaxy“ mobilusis vadovas.
  5. Jūsų asmeninis „kelioninis robotas“.
  6. Skandinavija – karštesnė nei bet kada!

Skandinavijos šalys patyrė ilgiausią, šilčiausią ir saulėčiausią vasarą nuo tada, kai 18 amžiuje buvo pradėti stebėjimai.

Ar bešviečianti saulė prisidėjo prie jos populiarumo? Sunku pasakyti, tačiau faktas, jog Švedija, Danija ir Norvegija užėmė pirmą, antrą ir penktą vietas tarp labiausiai keliautojų lankomų šalių. Airijos Respublika ir Anglija užėmė trečią  ir ketvirtą vietas.

  1. Sezono įkarščio metu kelionių daug, tačiau daugėja kelionių ir ne piko metu.

Nestebina, jog pagrindinė priežastis keliauti birželio, liepos ir rugpjūčio mėnesiais, buvo kasmetinės atostogos. Giminaičių ir draugų lankymas, apsipirkinėjimas užėmė antrą ir trečią vietas.

Nors vasaros atostogos išlieka klasika, pastebėjome (kartu su kitomis kelionių organizacijomis), kad sparčiai daugėja kelionių žiemą. Ne tik dėl žiemos sporto, bet ir dėl žiemos švenčių, taip pat geresnių apgyvendinimo galimybių ir mažesnio turistų srauto. Net 79% atsakiusiųjų pagal „Forbes“ atliktą apklausą teigė, jog svarsto apie kelionę žiemą.

  1. Kelionės mažiau žinomais maršrutais.

Nors viešbučiai ir apsistojimas pas giminaičius yra dažniausiai nurodomos nakvynės rūšys, mūsų apklausa rodo didėjantį susidomėjimą apartamentais ir nakvynės namais be maitinimo ir kitų aptarnavimo paslaugų, tokiais kaip Sembo.

Susiejus tai, su vis labiau populiarėjančia, tendencija keliauti mažiau žinomais maršrutais ir ieškoti mažiau lankomų vietovių bei miestų darosi aišku: 2018 metais kelioninį jaudulį kelia galimybė nors savaitgalį pasijusti vietiniais gyventojais.

Mūsų kelionių tinklaraščio straipsnyje, patalpintame sausio mėnesį, taip pat rašėme apie aktyvias atostogas bei sveikatingumo atostogas. Žmonės ieško nepatirtų veiklų naujose vietose, bei visur populiarėja kelionių paketai, kuriuose yra aktyvių pramogų lauke. Pagal Pinterest 2018 m. statistiką, tokia tendencija vyrauja tarp porų, leidžiančių medaus mėnesį.

Noras pabėgti iš miesto į gamtą  paskatino priimti daugybę kūrybingų sprendimų, tokių kaip 72 valandoms siūlomos trobelės vakarinėje Švedijoje. Sveikata, gerovė ir tvarumas pradeda veikti kelionių sferą. Paieškų skaičius dėl galimybių veganams ir vegetarams išaugo 183% ir 218%. Taip pat išaugo eko-viešbučių paieškų skaičius (+125%).

Dar vienas iš tvaraus keliavimo būdų, tai mėgavimasis „netolimomis atostogomis“, vengiant ilgų skrydžių po pasaulį, o vietoj to keliaujant nedideliais atstumais pasitelkus ekologiškesnes transporto priemones.

  1. „Galaxy“ mobilusis vadovas.

Šiomis dienomis dauguma mūsų keliauja su savo išmaniaisiais telefonais. Pagal „Google Consumer Insights“ 2018, taip keliauja net 70% keliautojų iš JAV (41%, palyginus su 2015 metais). Panašu, kad vis daugiau iš mūsų spontaniškai naudojasi telefonais atvykę į kelionės tikslo vietą. Padaugėjo paieškų apie lankomą vietovę, tokių kaip „netoliese esantys viešbučiai“, „įdomi veikla netoliese“, „netoliese esantys restoranai”. Tai reiškia, jog keliaudami į vietovę be išankstinio planavimo, mes jaučiamės vis tvirčiau. Nuvykę pasiimame savo telefonus ir naudojamės jais kaip kelionių gidais.

Pastebėjome šios tendencijos kilimą prieš kelerius metus, todėl savo vietiniuose tinklaraščiuose pradėjome iniciatyvą, kurią vadiname „Mėgstamiausios vietos“. Pagrindinis iniciatyvos tikslas suteikti jums, mūsų keliautojams, platformą dalintis patarimais su kitais keliautojais. Šie patarimai išsaugomi ir randami žemėlapyje, taip pat suskirstyti į skirtingas kategorijas pagal skirtingas tikslines grupes, kad galėtumėte filtruoti ir rasti jums reikalingiausią informaciją. Tik pažiūrėkite, kiek galite atrasti!

  1. Jūsų asmeninis „kelioninis robotas“.

Kaip teigia „Google“ kelionių ir apsipirkimo inžinerijos viceprezidentas Oliveris Hekmanas (Oliver Heckmann), beveik 60% vartotojų yra įsitikinę, jog kelionių rekomendacijos turėtų būti duodamos pasitelkiant dirbtinį intelektą (AI), paremtą rezultatais, pagrįstais praeities elgesiu ir/arba asmeniniais norais. Mes taip trokštame tokių asmeninių patirčių, jog net 36% mūsų sutiktų už tai mokėti papildomai! (PhocusWire, 2017)

„Google“ taip pat nustatė, jog 70% reikalavimų, pateiktų „Google Asistentui“, pareikšti paprasta kalba. Tai reiškia, jog mes vis labiau priprantame prie bendravimo su robotais, kaip su žmonėmis. Taip pat nustatyta, jog 1 iš 3 keliautojų norėtų, kad skaitmeninis asistentas pasidomėtų arba užsakytų kelionę, pasidomėtų apgyvendinimu ir veikla norimoje vietoje.

„Stena Line“ mes ruošiame nuosavą skaitmeninę kelionių asistentę, kurią pavadinome „Stina“. Ją galite rasti „Facebook messenger“ programoje, paieškos laukelyje įvedę jos vardą. „Stina“ dar labai jauna ir jai dar reikia daug ko išmokti prieš tampant visaverte asmenine kelionių padėjėja, tačiau 1200 per mėnesį jai užduodamų klausimų dėka, skaitmeninė kelionių asistentė gali tobulėti daug greičiau nei mes galvojame.

Tikimės, jog šis tinklaraščio straipsnis jums buvo įdomus. Ar sutinkate su mumis ar turite kitokią nuomonę? Norėtume sužinoti, ką jūs apie tai galvojate, laukiame jūsų komentarų.

Keliaukite kartu su „Stena Line