STENA GERMANICA

Keltai | Komentarų nėra

KELTAS “STENA GERMANICA”

LAIVO DUOMENYS

Atvežtas 1967 m. iš AS „Langesunds Mek. Verksted“, Langesundo.

Ilgis: 110,8 m
Plotis: 18,0 m
Bendrasis tonažas: 5072 brt
Keleivių vietos: 1301 vnt.
Vietos kajutėse: 384 vnt. + 150 gultų
Vietos sunkvežimiams: 15 vnt.
Vietos lengviesiems automobiliams: 200 vnt.

ISTORIJA

„STENA GERMANICA“ konstrukcijos planas buvo įspūdingas ir drąsus. Išmetimo vamzdį ištiesė į bizanstiebį ir pavertė kaminu. Viršutinė dalis ir stiebai buvo padaryti su įžūliu moderniu nuolydžiu – tai padėjo sudaryti įspūdį apie puikias kelto greičio galimybes. Denio kabina buvo ilga ir aukšta. Keltas atrodė beveik kaip kruizinis laivas. Puikų naujojo kelto dizainą sukūrė laivybos įmonės technikos vadovas Helge Olofsson.

Šoninėse viršutinio automobilių denio dalyse buvo kajutės. Kelto dedveitas nebuvo labai didelis, todėl juo nebuvo galima transportuoti daug sunkių sunkvežimių.

Kelto vidus buvo dar gražesnis už išorę. Kaipgi kitaip galėjo būti, kai šio darbo ėmėsi garsusis interjero architektas Robert Tillberg! Kelte buvo įrengti išskirtiniai medžio elementai ir elegantiško dizaino baldai. Gana ryškios laivo dizaino spalvos suderino šiuolaikiškumą ir tradicijas.

„STENA GERMANICA“ buvo renovuotas 1968 m. Laivagalio denyje buvo įrengta miegamoji patalpa. Taip miegamųjų vietų skaičius padidėjo net iki 609.

Keltas plaukiojo į Kylį iki 1973 m. Tais metais jis buvo pakeistas didesnio tonažo laivu. Po to „STENA GERMANICA“ kurį laiką plaukiojo laivybos įmonės nustatytu maršrutu Stokholmas – Marianhamina ir papuošdavo Stokholmo miestą, nes tarp kelionių stovėdavo Stadsgården uoste netoli Slussen rajono.

Vėliau „STENA GERMANICA“ buvo atsarginiu „Stena Lines“ įmonės keltu, skirtu maršrutams iš Geteborgo. Jis taip pat buvo užsakomas reisams per Viduržemio ir Airijos jūras. Kurį laiką keltas taip pat atliko transporto laivo funkciją Šiaurės jūroje esančiose naftos platformose.

1979 m. „STENA GERMANICA“ buvo parduotas „Corsica Ferries“ įmonei ir pervadintas į „A. Regina“. Po trijų metų per „Dominican Ferries“ užsakytą reisą keltas užplaukė ant seklumos prie Vakarų Indijoje esančios Monos salos. Kadangi kelto nebuvo įmanoma pajudinti, jis buvo išardytas vietoje.

// Ištrauka iš knygos „Stena Line – laivybos istorija“, autoriai Anders Bergenek ir Rickard Sahlsten

Svetlana Lebedeva

Sveiki! Esu laimingas žmogus - myliu savo darbą ir myliu keliones. O mano darbas kaip tik ir yra su Jumis dalintis kelionių idėjomis ir patarimais, įspūdinga kompanijos "Stena Line" istorija ir viskuo, ką galite pamatyti keliaujant mūsų keltais. :) Taigi, drąsiai komentuokite, rašykite ir klauskite apie tai, kas Jus domina, apie ką Jūs norėtumėte sužinoti! Atsakysiu į kiekvieną Jūsų klausimą ir prašymą. :)

Rašyti komentarą

Jūsų el paštas nebus publikuojamas

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.