Vokiškas WAPPEN

Keltai | Komentarų nėra

Laivo duomenys

Pristatytas 1962 m. gegužės 24 d. iš „Blohm&Voss“, Hamburgo, Vokietijos.

Ilgis: 104,02 m

Plotis: 15,12 m

Tonažas bruto: 3819 BRT

Keleiviai: 1700

Vietų kajutėse: 21

Sunkvežimiai: –

Lengvieji automobiliai: –

 

Istorija

Kadangi 1965 m. STENA DANICA jau buvo pristatytas šioje svetainėje, vokišką laivą WAPPEN taip pat pristatysime kalbėdami apie 1965 metus, nors „Stena“ jį Kylyje nusipirko dar 1964 m. per „Stena Reederei GmbH“.

WAPPEN VON HAMBURG buvo pastatytas Vokietijos bendrovei HADAG ir skirtas kelionėms iš Hamburgo į Kukshavena ir Helgolandą Šiaurės jūroje. Jis pakeitė ankstesnį laivą tokiu pat pavadinimu. Šis laivybos bendrovės įsigytas ekskursijų laivas buvo tikrai įspūdingas. Jame yra keli patogūs, gerai įrengti restoranai ir salonai bei keletas kajučių. Jūra ir kelionės jūra buvo svarbios sudėtinės Šiaurės Vokietijos kultūros dalys. Šeštajame ir septintajame dešimtmečiais buvo neapsakomai populiaru vykti į ekskursijas HADAG keleiviniu laivu ir aplankyti Helgolandą ar kitas Fryzų salas, išsimaudyti ir pasportuoti.

Vokiški keleiviniai laivai buvo patvarios konstrukcijos jūriniai laivai, nes to dažnai reikėjo atviroje Šiaurės jūroje, kur sąlygos yra daug atšiauresnės nei, pavyzdžiui, Švedijos šcheruose.

Suprantama, kelionių į Helgolandą paklausa didžiausia buvo vasarą. Todėl HADAG savo laivams ieškojo kitokių variantų ne sezono metu. Pirmais metais WAPPEN VON HAMBURG buvo užfrachtuotas eismui Karibuose tarp Majamio ir Nasau. Tačiau sutrukdė Kubos krizė ir laivas jau 1963 sausį grįžo į Hamburgą.

1963–1964 žiemos sezonui WAPPEN VON HAMBURG užfrachtavo SKAGENLINJEN, ten jis tapo laivyno flagmanu maršrute Gioteborgas – Frederikshavnas. Įspūdžiai buvo tokie geri, kad STENA 1964 m. spalį nupirko laivą po to, kai jis per vasarą vėl dirbo Helgolando maršrutu. Tada laivas buvo paleistas kiek ilgesniu maršrutu Gioteborgas – Sandefjordas.

1965 m. balandžio 1 d. WAPPEN buvo paleistas sąlyginiai nauju maršrutu Stokholmas – Marienhamnas. Metams pasibaigus bendrovė STENA nutarė išbandyti jį ilgame maršrute Stokholmas – Abo. Čia jis buvo gana konkurencingas „De Samseglande“ tradiciniams keleiviniams garlaiviams, kuriuos jis lenkė dydžiu, greičiu ir talpa. Tais metais STENA nutarė neplėtoti eismo tarp Suomijos žemyninės teritorijos ir WAPPEN vėl buvo parduotas HADAG, kuri būtent tada savo didelį laivą HELGOLAND ilgam laikui išnuomojo Vokietijos Raudonajam Kryžiui. Tada Vokietijos laivybos bendrovė netgi pasistatė naują laivą pavadinimu WAPPEN VON HAMBURG, todėl senasis laivas buvo pakrikštytas pavadinimu ALTE LIEBE.

Vėliau jis tęsė eismą į Helgolandą, kartais kitais maršrutais, įskaitant Travemiundė – Riodbis. 1984 m. WAPPEN VON HAMBURG buvo parduotas laivybos bendrovei „Oltmann“ Bremeno mieste. Tada jo pavadinimas buvo pakeistas į HELGOLAND, o maršrutas pakeistas į Bremeno uostas – Helgolandas. Vėliau kelis kartus keitėsi savininkai, bet vis mažėjant pelningumui eismas į Helgolandą buvo tęsiamas.

Tik 2005 m. 40 metų sulaukęs laivas paliko Vokietijos vandenis ir buvo parduotas Olandijos bendrovei, kuri pakrikštijo jį SUPPER CLUBCRUISE 02. Buvo planuojama didelė rekonstrukcija, didžioji dalis senos įrangos buvo išmontuota. Po to jis liko stovėti uoste. Per Turkiją laivas pateko į Haifą, Izraelį, kelis metus buvo nenaudojamas, kol 2014 m. buvo supjaustytas į laužą Aliaga mieste, Turkijoje. Tuo metu jis vadinosi ORKA SULTAN.

Karjera bendrovėje „Stena Line“ buvo trumpa, tačiau WAPPEN yra neeilinis atstovas puikių vokiškų ekskursijų laivų, kuriuos „Stena“ naudojo pirmaisiais metais: HEIN, GODENWIND, GORCH, FOCK, WAPPEN VON HAMBURG, o vėliau net HELGOLAND.

 

Anders Bergenek ir Rickard Sahlsten