JUGOSLAVIJOJE STATYTAS KELTAS SU OLIMPINE AURA IR SKANDINAVIŠKU DIZAINU

Keltai Stena Line istorija | Komentarų nėra

„Stena Olympica“ buvo pastatytas Jugoslavijoje ir pradėtas eksploatuoti tais pačiais metais, kuriais vyko 1972 m. Miuncheno vasaros olimpinės žaidynės. Akivaizdu, kad interjero dizainui turėjo įtakos esamas dešimtmetis bei skandinaviškasis paveldas. Susipažinkite su šio puikaus kelto istorija, trukusia 40 metų.

FAKTAI

Laivas buvo pristatytas 1972 m. birželio mėn. iš „Titovo brodogradilište” Kralevicoje (buvusi Jugoslavija).

Ilgis: 125,00 m

Plotis: 19,5 m

Bendrasis tonažas: 6,666 BRT

Keleivių skaičius: 1 500

Kajučių skaičius: 675 + 190 atlenkiamų lovų

Vilkikų skaičius: 26

Automobilių skaičius: 250

SAVO LAIKMEČIO PRODUKTAS

„STENA OLYMPICA“ interjeras buvo labai erdvus ir patogus. Jį sukūrė žymūs Švedijos architektai Rolf Carlsson ir Hans Nilsson. Laivo stilius pabrėžė aiškų stilistinį nutolimą nuo ankstesnių „Stena Line“ keltų, kuriuose paprastai vyraudavo tradicinis jūrinis interjeras su mediniais paviršiais ir švelnesnėmis spalvomis. „STENA OLYMPICA“, atvirkščiai, pasižymėjo ryškiomis spalvomis. Baldai buvo aptraukti sodrių spalvų audiniais. Interjeras atitiko praėjusio amžiaus 8-ojo dešimtmečio Skandinavijos dizainą ir daugiausia buvo sudarytas iš švediškų komponentų.

Keleiviai patekdavo į didelę salę, kurioje prie informacijos punkto esančios grindys buvo padengtos baltu marmuru. Tame pačiame denyje buvo išdėstyta dauguma kajučių. Išorinėse kajutėse buvo atskiri dušai ir tualetai, tačiau ne vidinėse. Viršuje esančio restorano denio suplanavimas buvo pagrįstas Knud E. Hansen koncepcija – restoranas įrengtas laivapriekyje, o valgykla – laivagalyje. Dvi užkandinės buvo sujungtos su virtuve iš vienos pusės ir didžiuliu kioskų centru kitoje. Viršutiniame denyje buvo labai patrauklus baras, iš kurio per didelius langus atsiverdavo puikūs vaizdai. Laivagalyje buvo miegojimo zona su 190 atlenkiamų lovų.

Laive esantys salonai buvo pavadinti pavadinimais, susijusiais su olimpinėmis žaidynėmis, numatytomis Miunchene tais pačiais metais, kai keltas buvo pradėtas eksploatuoti. Argi ne puikūs pavadinimai – restoranas „Olimpas“, kavinė „Maratonas“ ir „Miuncheno baras“? 🙂 Jie suteikė laivui ypatingo atspalvio. „STENA OLYMPICA“ taip pat buvo labai universalus keltas. Dieninių kelionių į Danijos pakrantės miestą Korsiorą, o vėliau ir į Frederikshauną, šalia Jutlandijos viršūnės, metu, kai kajutės būdavo neužimtos, laivai buvo naudojami kaip erdvūs dieniniai keltai.

 

 

 

 

TOKS PAT KAIP „STENA GERMANICA“, TIK DIDESNIS

Iš principo „STENA OLYMPICA“ buvo apstatytas taip pat, kaip ir „STENA GERMANICA. Verslo koncepcija buvo ta pati, tačiau mastelis buvo didesnis. Antrosios kartos Vokietijos keltuose buvo daugiau nei 40 procentų daugiau lovų nei jų pirmtakuose, o krovinių pervežimo galia buvo daugiau kaip 70 procentų didesnė. Palyginti su šiuolaikiniais vokiečių naktinių maršrutų keltais, „Stena Line“ keltuose vis dėlto buvo santykinai daugiau keleivių vietų ir mažiau vietos kroviniams. Tai rodo didelį kelionių į Vokietiją ir iš jos Kylio maršrutu poreikį. Atnaujinus keltą Švedijos laivų statykloje Siolvesborge, „STENA OLYMPICA“ kajučių dalis buvo padidinta 152 lovomis. Deja, tai pakenkė laivo elegantiškai išorei. Kelto pertvarkymas buvo puikus „Stena Line“ siekio maksimaliai padidinti keltų pajamų potencialą pavyzdys.

GERA INVESTICIJA

1972 m. „STENA OLYMPICA“ kainavo 28 mln. Švedijos kronų. Už šią sumą „Stena Line“ gavo keltą, kuriame po nedidelio remonto buvo iš viso 1000 miegamųjų vietų ir didelės restoranų erdvės. Tai reiškė didelį konkurencingumą. Keltas tapo vertinga „Stena Line“ laivyno sudedamąja dalimi, kai konkurencija Vokietijos eismo rinkoje 8-ajame dešimtmetyje labai suintensyvėjo, pavyzdžiui, kai 1974 m. „Sessan Line“ atidarė maršrutą tarp Gotenbergo ir Travemiundės.

Po 10 metų eksploatavimo „Stena Olympica“ buvo pakeista didesnio tonažo laivu. Keltas buvo parduotas „Prince of Fundy Cruises Ltd“ ir buvo naudojamas „SCOTIA PRINCE“ vasaros maršrutui tarp Portlando, Meno ir Jarmuto Naujojoje Škotijoje. 1986 m. keltas buvo išplėstas ir plaukiojo tuo pačiu maršrutu, kol jis buvo nutrauktas 2005 m. Vėliau „Stena Olympica“ buvo naudojama atliekant įvairius užsakomuosius užsakymus, daugiausia Viduržemio jūroje. Tik 2012 m. šis spalvingas keltas po sėkmingos 40 metų tarnystės buvo utilizuotas Bangladeše.