MŪSŲ PIRMASIS KELTAS „ÖSTERSÖEN“

Keltai Stena Line istorija | Komentarų nėra

Iš serijos apie Stena line istoriją pateikiame pasakojimą apie mūsų pirmąjį keltą „ÖSTERSÖEN“. Malonaus skaitymo!

FAKTAI APIE KELTĄ

Pristatytas 1954 m. gegužės mėn. iš „Burmeister & Wain“ laivų statyklos Kopenhagoje (nb 727).
Korpusas pastatytas „AS Svendborg Vaerft“ laivų statykloje Svendborge (nb 67).
Praplėstas 1960 m. „Burmeister & Wain“ laivų statyklos Kopenhagoje.
Ilgis: 60.7 m
Plotis: 10.5 m
Bendrasis tonažas: 1388 gt.
Keleivių skaičius: 700
Kajučių skaičius: 48
Vilkikų skaičius: 0
Privačių automobilių skaičius: 50

ISTORIJA

Pirmasis „Skagen Line“ keltas buvo nedidelis išnuomotas Danijos keltas „ÖSTERSÖEN“, pastatytas 1954 m. Danijos laivybos bendrovei „Dampskibsselskabet på Bornholm af 1866“ („66 bendrovei“) jos vasaros eismui tarp Simrishamn ir Allinge. Tai buvo trumpiausias atstumas tarp Švedijos ir Bornholmo. „66 bendrovė“ išlaikė eismą šiuo maršrutu iš dalies siekdama išvengti konkurencijos, dėl kurios bendrovė galėjo netekti pelningos vasaros prekybos – tai būtų sumažinę Ystad-Rönne linijos pelningumą. Ne vasaros sezono metu „ÖSTERSÖEN“ plaukiojo kaip papildomas keltas tarp Kopenhagos ir Rönne ar buvo statomas į doką. Taip pat keltas buvo nuomojamas kitoms laivybos bendrovėms.

Allinge uosto vartai buvo siauri ir tai ribojo kelto matmenis. Iš pradžių keltas buvo septyniais metrais trumpesnis nei nurodyta aukščiau. Keltas buvo pailgintas 1960 metais. „ÖSTERSÖEN“ buvo pastatytas su šoninėmis durimis priekinėje korpuso dalyje, kad į jį galėtų įvažiuoti privačios transporto priemonės. Šią statybos techniką pirmoji panaudojo „66 bendrovė“ 1930 m. Automobilių denis tęsėsi per visą kelto ilgį. Šią erdvę buvo labai patogu panaudoti keleiviams keltą paleidus Skageno linija.

Keleiviams pritaikytame „ÖSTERSÖEN“ kelte buvo valgomasis, veranda ir rūkymo salonas. „66 bendrovės“ keltas išlaikė aukštus standartus, taigi „ÖSTERSÖEN“ pasiūlė labai patogią ir jaukią kelionės aplinką.

Daugeliu atžvilgių „ÖSTERSÖEN“ konstrukcija buvo panaši į „Sessan“ bendrovės 1936 m. kelto „KRONPRINSESSAN INGRID“ konstrukciją, kuris pirmasis plaukiojo Geteborgo–Frederikshauno maršrutu. Vis dėlto Danijos keltas buvo apie dvylika metrų trumpesnis ir jo gramzda buvo kur kas mažesnė. Jo plaukiojimo savybės toli gražu nebuvo idealios ir keltas labai siūbavo atviruose vandenyse tarp Švedijos ir Bornholmo bei „Skagen Line“ kelionėse šiaurėje esančiu Kategato sąsiauriu. Plaukti šiais nedideliais keltais atviruose vandenyse buvo tikras išbandymas, tačiau tai neatbaidė keleivių praėjusio amžiaus 6-ajame ir 7-ajame dešimtmečiuose.

„Skagen Line“, vėliau žinoma kaip „Stena Line“, trumpai nuomojo keltą nuo 1962 m. gruodžio 20 d. iki 1963 m. vasario 10 d. „ÖSTERSÖEN“ buvo grąžintas į įprastą „66 bendrovės“ eismą. 1973 m. pradžioje keltas buvo parduota kipriečiams ir, pavadintas „ROANA“, pradėjo plaukioti Adrijos jūra tarp Otranto, Korfu ir Igumenicos. Eismas buvo vykdomas iki 1993 m., kai nauja Kipro laivininkystės kompanija perkėlė jį į Albanijos eismą. Vieno sezono metu „ROANA“ buvo išnuomota piligriminei kelionei Raudonąja jūra. Vėliau „ROANA“ karjera baigėsi ir keltas buvo išardytas į metalo laužą Brindizyje 1995 m. po to, kai buvo daugiau nei metus pastatyta į doką.

 

Dar kartą dėkojame Anders ir Richard, kurie parengė šią informaciją apie mūsų pirmąjį keltą! 🙂

Laikas keliauti su „Stena Line“!

Liucija Rušinskaitė

Sveiki! Dirbu „Stena Line“ jau ne pirmus metus, todėl norisi su Jumis pasidalinti idėjomis, kodėl verta keliauti mūsų keltais ne tik darbo, bet ir pramogų bei kultūrinio pažinimo tikslais. :)

Rašyti komentarą

Jūsų el paštas nebus publikuojamas

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.