Jeigu matėte pirmą mūsų laidos epizodą, kuriame mes kalbėjome apie plūdrumą, prisimenate, kad laivo išstumiamo vandens svoris yra lygus paties laivo svoriui. Tai žinoma kaip Archimedo dėsnis. Bet kaipgi nustatyti to vandens svorį? Laivų statytojai išsprendė vandens svėrimo problemą, nupiešę išstūmimo žymas kiekvienoje korpuso pusėje. Jūs tikriausiai esate jas matę ties vaterlinijos (waterline) – jos yra…
Užsakydamas karališkąjį karo laivą “Wasa”, Švedijos karalius Gustavas II Adolfas tikrai nieko nežinojo apie svorio centro svarbą. Jis užsakė pastatyti papildomą pabūklą denyje – ir „Wasa“ apsivertė savo pirmojo reiso metu 1628 metais. Atvejis, kurio Švedijos laivų statybos pramonė negalėjo numatyti. Projektuojant laivus, svorio centras yra pagrindinis parametras. Paprastai kalbant, tai yra vienas objekto taškas,…
Žiemos metu keli mūsų laivai statomi į sausą doką metinio patikrinimo/apžiūros ir atnaujinimo tikslui. Vienas iš jų – Stena Danica. Kol jis tvarkomas laivų statykloje, Stena Gothica kartu su Stena Jutlandica ir M/L Gute aptarnauja jo maršrutą. Kas yra tas patikimas pagyvenęs riteris? Mūsų istorijos ekspertai Rickard Sahlsten ir Anders Bergenk atskleidžia jo...
Susipažinkite su Henryk Kaluzny, „Stena Line“ krovinių komercijos vadovu Baltijos jūros pietų regionui. Jo aistra yra pardavimai, o darbas – sujungti Europą, kad klientai galėtų kuo sklandžiau ir veiksmingiau gabenti savo prekes. Kai prieš penkiolika metų pradėjo dirbti „Stena Line“, vienas kolega jam pasakė, kad darbo tikrai neužteks. Jis labai klydo. Perskaitykite šią i...
Mes pradėjome savo kelią, siekdami tapti „žalesne“ keltų bendrove. Mes esame susitelkę į keturias sritis, vystomas kartu su siekiamais JT Tvaraus vystymosi tikslais ir pritaikytas mūsų veiklai: švari energija, atsakingas vartojimas, gera sveikata ir gerovė bei gyvenimas po vandeniu. Nuo 2006 metų mes siekiame sumažinti energijos ir kuro suvartojimą, o liepos mėnesį mes ...
„Stena Olympica“ buvo pastatytas Jugoslavijoje ir pradėtas eksploatuoti tais pačiais metais, kuriais vyko 1972 m. Miuncheno vasaros olimpinės žaidynės. Akivaizdu, kad interjero dizainui turėjo įtakos esamas dešimtmetis bei skandinaviškasis paveldas. Susipažinkite su šio puikaus kelto istorija, trukusia 40 metų. FAKTAI Laivas buvo pristatytas 1972 m. birželio mėn. iš „Titovo brodogradilište” Kralevicoj...
Jūs tikriausiai pastebėjote lemputės formos išsikišimą laivo priekyje (bulb). Visi mūsų keltai turi tokią dalį. Tačiau kodėl ji tokia ir kam ji skirta? Ši lemputės formos laivo dalis yra sumanus išradimas, padedantis mažinti laivo pasipriešinimą plaukimo metu. Rezultatas – didesnis laivo greitis, mažesnės degalų sąnaudos, taigi atitinkamai ir mažesnės sąnaudos bei mažesnė įtaka a...
Mums patinka pasakoti ne tik apie įkvepiančius įvairiomis kryptimis keliaujančius skaitytojus, bet ir apie kasdienį mūsų „Stena Line“ gyvenimą . Šį kartą pasikalbėjome su vienu iš mūsų komandos narių, Sigurd, kuris yra „Stena Danica“ renginių vedėjas. Jis ne tik vykdo savo pareigas kelte, bet ir filmuojasi „Stena Line“ laidoje „Kaip tai veikia?“. Jis papasakojo mums apie…
Ar kada susimąstėte, kodėl vieni daiktai plūduriuoja, o kiti ne? Tą pati svarstė ir „Stena Danica“ šeimininkas bei laidos „Kaip tai veikia?“ antras vedėjas Sigurd. Toks pat klausimas kilo ir graikų matematikui Archimedui, kuris gimė prieš beveik 3 000 metų. Iš tiesų viskas prasidėjo vonioje ir kilęs klausimas tada buvo visai kitoks. Archimedas norėjo sužino...
Mūsų partneris „Mercy Ships“ valdo ir eksploatuoja didžiausią pasaulyje civilinį laivą–ligoninę, kuriame teikiamos dantų gydymo ir kvalifikuotos medicininės priežiūros paslaugos žmonėms, kuriems to labiausiai reikia. Visa organizacijos veikla remiasi savanorių darbu, kartu su „Mercy Ships“ pradedame savo savanorystės programą. „Stena“ darbuotojas Matthew Heyman dirbo savanoriu laive „Africa Mercy”. Toliau papasakosime jo istoriją. Kiekvienais metais daugiau nei…