Stena Gothica – Stena Line veteranas

Stena Line istorija | Komentarų nėra

Žiemos metu keli mūsų laivai statomi į sausą doką metinio patikrinimo/apžiūros ir atnaujinimo tikslui. Vienas iš jų – Stena Danica. Kol jis tvarkomas laivų statykloje, Stena Gothica kartu su Stena Jutlandica ir M/L Gute aptarnauja jo maršrutą. Kas yra tas patikimas pagyvenęs riteris? Mūsų istorijos ekspertai Rickard Sahlsten ir Anders Bergenk atskleidžia jo gausią įvykių praeitį.

Stena Gothica išvydo pasaulį Italijos laivų statykloje 1982  metais. Savininkas graikas pavadino jį Lucky Rider. Jis turėjo būti naudojamas kaip vienas pirmųjų keleivinių ir krovininių keltų. To laikmečio krovininiai keltai dažniausiai talpino tik 36 keleivius, tačiau Lucky Rider turėjo erdvės sutalpinti 1350 ilginius metrus (apie 80 sunkvežimių) ir 80 keleivių. Toks didelis talpumas lėmė šio kelto ir tokio pat tipo laivų didelę paklausą frachtavimo rinkoje.

Pirmais eksploatavimo metais Lucky Rider buvo frachtuojamas Švedijoje. Rederi AB Nordö naudojo jį savo veikloje naujam Malmö-Travemünde maršrutui aptarnauti kartu su laivu Svealand of Malmö , kuris vėliau buvo ilgai ir sėkmingai eksploatuojamas Stena įmonės Stena Seatrader pavadinimu.

Savininko graiko verslas netrukus žlugo, o Lucky Rider buvo nupirktas Stena įmonės.

Po labai reikalingo atnaujinimo jis buvo pavadintas Stena Driver ir pradėjo plaukti maršrutu Gothenburg – Travemünde. Tačiau kitais metais jis buvo parduotas British Sealink įmonei, pavadintas  Seafreight Highway ir pradėjo kursuoti maršrutu tarp Doverio ir Diunkerko bei Doverio ir Briugės. Po kelių metų jis buvo parduotas Bulgarijos laivybos įmonei, kurioje buvo eksploatuojamas Viduržemio ir Juodojoje jūrose  nežinomu pavadinimu. Vėliau 1990 metais jį nupirko suinteresuoti asmenys iš Švedijos ir pavadino Nordic Hunter.

 

1991 metais Danish DSB perėmė ir atnaujino Ask, kaip tuo metu vadinosi laivas, ir eksploatavo jį kaip keleivinį keltą. Tuo metu jame jau buvo įrengti salonai, talpinantys 548 keleivius, ir didelės šoninės durys laivo priekyje. Iki tol visi pakrovimo ir iškrovimo darbai buvo atliekami per laivagalio vartus. Po to jis buvo eksploatuojamas Danijos vidaus maršrutuose tarp Orhuso ir Kalundborgo. 1993 metais Aks buvo modernizuotas, įrengiant jame naują įrangą, kurios labai reikėjo.

1999 metais Ask pradedamas eksploatuoti Baltijos jūroje. Keltas plaukdavo iš Danijos, Vokietijos ir Švedijos uostų į Liepoją ir Ventspilį. Po dviejų metų laivas buvo pailgintas 20 metrų. 2002 metais Ask grįžo į maršrutą Nordö on the Malmö-Travemünde. Kitais metais Stena Line naudojo jį Scandlines filiale maršrutui Trelleborg – Travemünde aptarnauti. Po to jis kelis metus buvo naudojamas maršrutuose iš Švedijos ir Vokietijos į Baltijos uostus.

2015 metais, Stena Scanrail veteranui atidirbus savo eksploatavimo laiką maršrute Gothenburg – Frederikshavn, kurio metu jis padarė 25,797 reisus Stena Line įmonėje, įmonė pradėjo ieškoti tinkamo pakeitimo. Ji pasirinko Ask, kuris tuo metu jau tapo Stena įmonės veteranu, kuris buvo įregistruotas plaukti su Švedijos vėliava ir pavadintas nauju pavadinimu Stena Gothica. Jis tapo krovininiu keltu, aptarnaujančiu maršrutą Gothenburg – Frederikshavn. Nuo to laiko šis universalus laivas buvo eksploatuojamas ir kituose Stena Line maršrutuose, tačiau jo „namais“ laikomas Geteborgas (Gothenburg).

 

Kaip visada, mes norėtumėme padėkoti Rickard ir Anders už jų išsamią įstorinę apžvalgą. Rickard yra Klubb Maritim pirmininkas ir taip pat yra atsakingas už mūsų archyvus.

 

 

 

 

Sandra

Sveiki, mano vardas Sandra. ;) Dirbu Stena Line kompanijoje jau kelis metus, ir labai myliu savo darbą. Kai po darbo lieka laiko poilsiui, renkuosi keliones. Gyvenant Klaipėdoje, šalia Baltijos jūros - keltai man yra labai aktualus keliavimo transportas. Norėčiau su Jumis pasidalinti savo žiniomis. Tikiuosi sudomins, ir, be abejo, būtų įdomu sužinoti Jūsų nuomonę. ;)

Rašyti komentarą

Jūsų el paštas nebus publikuojamas

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.