„Stena Germanica“ – pirmasis didžiausias pasaulyje metanoliu varomas keltas!

Keltai | Komentarų nėra

„Keltas „Stena Germanica“ (pastatytas Ispanijoje ir plukdanti iš Huko van Holando į Harvičą bei iš Geteborgo į Kylį) buvo padidintas ir visiškai restauruotas. „Stena Germanica“ tapo pirmuoju didžiausiu pasaulyje metanoliu varomu keltu.

Tai iš tikrųjų pirmasis pasaulyje tokio dydžio keltas, kuriame buvo pradėtas naudoti metanolis. Mes paprašėme laivybos entuziasto ir tinklaraštininko Henrik Forsman papasakoti apie keltą prieš rekonstrukciją, rekonstrukcijos metu ir po jos. Dabar pateikiame rašinį apie „Germanica“ ir jo istoriją.

„Stena Germanica“ – vienas iš dviejų keltų, plaukiojančių tarp Geteborgo ir Kylio, pirmajame 2015 m. ketvirtyje tapo pirmuoju „Stena Line“ keltu, pritaikytu naudoti aplinką tausojantį kurą – metanolį.

„Stena Germanica“ buvo pastatytas Ispanijos laivų statykloje „Astilleros Espanoles“ (AESA) Puerto Realyje ir paleistas „Stena Line“ maršrutu tarp Huk van Holando ir Harvičo 2001 m. kovo mėn. Šis keltas buvo paskutinis iš keturių „brolių“, priklausiusių vadinamajai „Stena Seapacer“ serijai; iš pradžių laivo pavadinimas buvo „Stena Hollandica“. Kartu su kitu identišku laivu („Stena Britannica“) jis priklausė naujiesiems susidomėjimą kėlusiems „RoPax“ laivams, plaukiojusiems tarp Olandijos ir Anglijos.

Jei jums įdomu, ką reiškia „RoPax“, skubame paaiškinti, kad tai yra „roro“ keltas (t. y. keltas, į kurį galima įvažiuoti ir išvažiuoti), kuriame svarbi didelė keliamoji transporto priemonių galia ir šiek tiek mažiau skiriama vietos keleiviams, nei buvo įprasta anksčiau. Tai buvo natūrali „jumbo“ keltų plėtros kryptis 9-ajame dešimtmetyje, pritaikant juos pagal padidėjusį transportavimo poreikį.

Transportavimo bazė intensyviai augo ir jau 2003 m. mūsų aprašomo kelto „brolis“ „Stena Britannica“ buvo pakeistas didesniu keltu su tuo pačiu pavadinimu, kad būtų galima didinti pajėgumus, ypač vakarų kryptimi, t. y. į Angliją. Beveik lygiai po ketverių metų, 2007 m. pavasarį, abu keltai buvo atšaukti iš eksploatacijos, kad būtų perkonstruoti ir papildyti naujais skyriais.

„Stena Hollandica“ buvo „mažesnysis“ keltas iš dviejų – tai reiškė, kad jo galia buvo smarkiai padidinta (nuo 2900 iki 4000 denio ilgio metrų ir nuo 400 iki 900 keleivių). Tuo pačiu metu visos keleivių kajutės bei viešosios erdvės buvo visiškai renovuotos pagal „Figura“ architektų iš Geterborgo koncepciją. Vidurinis skyrius buvo daugiau nei 50 pėdų ilgio, pastatytas Vokietijos laivų statykloje „Schichau Seebeckswerft“ (NPV) Brėmerhafene. Keltas buvo plečiamas kitoje didelėje Vokietijos laivų statykloje „Lloyd Werft“, kuri taip pat yra įsikūrusi Brėmerhafene.

IMG_2319

Tiems iš Jūsų, kuriuos šiek tiek labiau domina techninis aspektas, galime pasakyti, kad „Stena Hollandica“ buvo įrengtas papildomas variklis ir naujieji vadinamieji „Becker“ vairai, kad būtų padidintas manevringumas. Siekiant patenkinti augančius elektros energijos tiekimo poreikius, buvo įrengti du papildomi aparatai su generatoriais. Po renovacijos, du Huk van Holando–Harvičo maršrutu plaukioję keltai prilygo vienas kitam savo galia. Šie du keltai (240 ilgio) buvo vieni iš didžiausių tokio pobūdžio keltų pasaulyje.

Buvo tikimasi, kad transportavimo poreikis Huk van Holando–Harvičo maršrutu didės, todėl, siekdama patenkinti būsimus poreikius, 2010 m. „Stena Line“ užsakė pastatyti du naujus dar didesnius (!) keltus. „Stena Hollandica“ ir „Stena Britannica“ buvo galima perkelti į Geteborgo–Kylio maršrutą. Tuo pačiu metu „Stena Line“ sustabdė savo krovininį maršrutą Geteborgas–Travemiundė, kadangi du dideli keltai galėjo pakeisti keturis mažesnius ir taip buvo galima prisidėti prie aplinkos tausojimo.

2010 m. pavasarį „Stena Hollandica“ tris mėnesius praleido „Remontowa“ laivų statykloje Gdanske, kur vėl buvo atlikti svarbūs atnaujinimai. Šį kartą buvo įrengtos naujos kajutės ir keleivių skaičius padidintas nuo 900 iki 1300. Taip pat buvo įrengtos kelios prabangios kajutės su sūkurinėmis voniomis ir verandomis tiems keliautojams, kurie pageidauja geriausių sąlygų.

2010 m. rugpjūčio pabaigoje mūsų keltas „Stena Germanica III“ buvo paleistas maršrutu Geteborgas–Kylis. Iš tiesų, jei paskaičiuotume, dabartinis „Stena Germanica“ yra trečiasis šiuo pavadinimu pavadintas keltas. Du jo pirmtakai buvo pastatyti 1967 ir 1987 m., tačiau tai jau kita istorija… Priežastis, kodėl kelto pavadinime naudojami romėniški skaitmenys, yra ta, kad ankstesnis „Stena Germanica“ tebeišliko Švedijos laivų registre, o pagal įstatymą, kuris buvo priimtas 8-ajame dešimtmetyje, gali būti tik vienas įregistruotas to paties pavadinimo laivas.

„Stena Germanica III“ romėniškus skaitmenis savo pavadinime prarado 2010 m. rugsėjo mėn. ir nuo to laiko (su trumpomis pertraukomis apsilankymo laivų statyklose tikslais) stabiliai plaukioja Geteborgo–Kylio maršrutu. Kiekvieną vakarą galime išvysti laivą įspūdingai manevruojant ties Majnabbe terminalu Geteborge, kur jis apsisuka ir išvyksta į Vokietiją.

IMG_2302

Variklio patalpoje yra keturi aštuonių cilindrų „Wärtsilä-Sulzer“ (vadinamasis „užleistinis“) labai gerai išbandyto ir patikimo modelio variklis, kuris yra prijungtas prie dviejų sraigtinių velenų per pavarų dėžę. Ši įranga buvo pritaikyta metanolio naudojimui, todėl laivas kurį laiką buvo atnaujinamas.

Tikimės, kad susidomėjote „Stena Germanica“ pritaikymu metanolio naudojimui!

Laikas keliauti su „Stena Line“!

Liucija Rušinskaitė

Sveiki! Dirbu „Stena Line“ jau ne pirmus metus, todėl norisi su Jumis pasidalinti idėjomis, kodėl verta keliauti mūsų keltais ne tik darbo, bet ir pramogų bei kultūrinio pažinimo tikslais. :)

Rašyti komentarą

Jūsų el paštas nebus publikuojamas

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.