2017 metai 300 žingsniais priartino mus prie tvaresnės ateities

Keltai Stena Line istorija | Komentarų nėra

Mes pradėjome savo kelią, siekdami tapti „žalesne“ keltų bendrove. Mes esame susitelkę į keturias sritis, vystomas kartu su siekiamais JT Tvaraus vystymosi tikslais ir pritaikytas mūsų veiklai: švari energija, atsakingas vartojimas, gera sveikata ir gerovė bei gyvenimas po vandeniu. Nuo 2006 metų mes siekiame sumažinti energijos ir kuro suvartojimą, o liepos mėnesį mes įgyvendinome savo 300-ąjį projektą. Pateikiame 2017 metų apžvalga ekologinio tvarumo aspektu.

Mūsų vizija yra vaizduojama ant mūsų keltų korpusų: Europos sujungimas dėl tvarios ateities. Ir tai ne tik gražūs žodžiai. Kadangi 90 proc. pasaulyje parduodamų prekių gabenamos jūra, mes ir mūsų kolegos, laivybos pramonės srityje, atliekame labai svarbų vaidmenį, kalbant apie tarptautinės prekybos poveikį aplinkai. Jūrų transportas, aplinkosaugos požiūriu, yra efektyviausias prekių gabenimo būdas, matuojant emisiją tonomis/km, tačiau poveikis klimatui ir aplinkai vis vien yra daromas. Pateikiame kelis mūsų 2017 metų tvarių projektų pavyzdžius.

300 projektų siekiant sumažinti energijos suvartojimą

2006 metais mes pradėjome įgyvendinti Energijos taupymo programą (ESP), siekdami sumažinti suvartojamo kuro kiekį iki užsibrėžto tikslo – 2,5 proc. per metus. 2017 metų liepos mėnesį buvo įvykdytas 300-asis projektas, kurio metu mes pakeitėme Stena Scotia kelto, plaukiojančio maršrutu Rotterdam – Killingholme (Roterdamas – Kilingholmas), pagrindinių variklių reguliatorius. Numatomas metinis sutaupomo kuro kiekis – 3 proc.  Paprastai kalbant, mes įrengėme šiuolaikišką valdymo bloką ir automatinį variklį, kuris užtikrina tolygų ir tikslų kuro tiekimą. Prieš tai mes padarėme tą patį kituose mūsų keturiuose keltuose, taip pat ir „Stena Spirit“ kelte, kuris plaukioja maršrutu Karlskrona – Gdynia (Karlskrona – Gdynė).

Pakeista 1.000.000 plastikinių maišų

Į vandenyną išmetamas plastikas yra vis didėjanti aplinkosaugos problema. Todėl mes pakeitėme savo įprastus plastikinius maišus į biologiškai suyrančius. Tai svarbus žingsnis siekiant palaipsniui baigti naudoti visus iš plastiko pagamintus pirkinių ir vienkartinius maišelius 2017-2018 metais visuose 36 keltuose. Vasarą mes taip pat pakeitėme 1,3 milijonus kelte esančių vienkartinių kavos puodelių biologiškai suyrančiu alternatyviu variantu.

Mūsų keltų prijungimas prie sausumos energijos tiekimo šaltinių

Tai nėra nauja iniciatyva. Jau 1989 metais mes pradėjome jungti keltus prie sausumos energijos tiekimo šaltinių. Naujiena yra ta, kad keturi iš šešių mūsų naudojamų uostų Švedijoje, sudarantys 17 proc. visų mūsų uostų maršrutų, dabar yra prijungti prie vietinio elektros tiekimo tinklo.

Vėliausiai į šį projektą įtrauktas Treleborgo uostas, esantis Švedijos pietuose, kur mes galime prijungti du laivus M/L Skåne ir M/L Mecklenburg-Vorpommern prie elektros tiekimo tinklo, tiesiog paskambinę į uostą. Tai reiškia, kad laive esanti technika/įranga yra visiškai išjungiama, todėl emisija yra lygi beveik nuliui, ypač dėl to, kad mes naudojame „žalia“ elektros energiją. 2016 metais visos Stena Line elektros jungtys uoste padėjo sumažinti išmetamą CO2 kiekį 12.500 tonų, kuris lygus 6.500 vidutinių keleivinių vagonų metiniam suvartojamam kiekiui.

Tai buvo trys iš mūsų tvarių projektų, įgyvendintų 2017 metais. Tvarumą mes siejame ne tik su aplinka. Iš esmės mes siekiame užtikrinti, kad visoje mūsų veikloje didžiausias prioritetas būtų skiriamas žmonių saugai ir sveikatos apsaugai, taip pat aplinkos, turto ir įmonės reputacijos pažeidimui išvengti. 2018 metais mes tęsime savo kelionę tvarumo link ir tikimės, kad Jūs norėsite prisijungti prie mūsų.

„Stena Line“ siūlo plačiausią keltų maršrutų pasirinkimą Europoje.

 

Deimantė Laucevičienė

Sveiki :) Mano vardas Deimantė. Džiaugiuosi, kad dirbdama „Stena Line" galiu tobulėti ir tuo dalintis su kitais. Kiekviena nauja situacija, klaida, sprendimas, atvejis, patirtis mus „augina".

Rašyti komentarą

Jūsų el paštas nebus publikuojamas

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.